​Maty akustyczne, izolacja akustyczna samochodów ­ BitMat.pl
Powrót do sklepu
Koszyk: (pusty)
Twój koszyk
do kasy Wartość 0,00 zł

(zawiera podatek VAT)

Jak wyciszyć podłogę samochodu 0
Jak wyciszyć podłogę samochodu

Jak wygłuszyć podłogę w samochodzie? 

Wygłuszanie podłogi samochodu to nie tylko kwestia poprawy komfortu podróżowania, ale również wpływ na bezpieczeństwo. Eliminacja nadmiernych dźwięków z wnętrza samochodu pozwala kierowcy skupić się na jeździe i lepiej reagować na sytuację.

Podłoga jest bardzo ważnym elementem podczas wygłuszania samochodu - to z niej dochodzi do naszych uszu dudnienie od drogi oraz opływające od spodu samochodu powietrze. Ten hałas sprawia, że nasza jazda staje się mniej komfortowa. Wyciszenie podłogi auta skutecznie zmniejsza odgłosy dochodzące do kierowcy i pasażerów.

Jednocześnie wyciszenie podłogi jak mało który element samochodu daje nam możliwość zastosowania różnych materiałów, które pomimo pewnych różnic dadzą bardzo dobry efekt.

Kia Stinger wygłuszona materiałami Bitmat

Jednak zanim przystąpimy do samego wyciszania trzeba odpowiednio o samochód zadbać. W pierwszej kolejności trzeba wnętrze rozebrać do tak zwanej “gołej blachy” - trzeba zdemontować siedzenia, kanapę, tunel środkowy oraz zdjąć materiał pokrywający podłogę auta. Następnym krokiem jest oczyszczenie i odtłuszczenie blachy na podłodze. Polecamy w tym celu sięgnięcie po dedykowane produkty do czyszczenia i odtłuszczania ( w naszej ofercie znajdziesz odtłuszczacz Bitmat). Wnętrze samochodu jest odpowiednio przygotowane do przystąpienia do prac na wygłuszeniem.

Pierwszym i jednocześnie bardziej klasycznym podejściem jest nałożenie dwóch warstw - maty butylowej odpowiedzialnej za wygłuszenie niskich tonów (np. dudnienie)oraz pianki kauczukowej odpowiedzialnej za eliminację wyższych częstotliwości dźwięku (np. szum wiatru). 

Wygłuszenie podłogi matą butylową Bitmat

Na pierwszą warstwę zalecamy użycie maty butylowej Bitmat AB, StP Black lub Aerocell

Pierwsze dwa produkty to klasyczna mata butylowa z aluminium, a Aerocell jest to innowacyjny produkt będący matą butylową z granulkami dźwiękochłonnymi, co zapewnia mu niższą wagę niż klasyczne maty butylowe i większą efektywność. Jednak każdy z tych materiałów montuje się tak samo. Trzeba wyciąć odpowiedni fragment (z racji aluminium nożyki szybko się tępią - polecamy ostrza Stanley Carbide) a następnie zwulkanizować (rozwałkować) dedykowanym do tego wałkiem.

Drugą warstwę stanowi pianka kauczukowa i tutaj na podłogę polecamy zastosować piankę albo piankę Bitmat K6s lub połączyć Bitmat K3s wraz z StP Noiseblock 2mm. Oba materiały posiadają bardzo dobre warstwy samoprzylepne i wystarczy je przykleić do maty butylowej. Ważne jest aby montaż był staranny - należy jak najdokładniej zaizolować podłogę by nie powstały luki, przez które może nam wpadać hałas (tak zwane mostki akustyczne). Matę butylową naklejamy na zakładkę, pianki naklejamy do czoła, a maty Noiseblock 2mm na zakładkę. 

Wyciszenie podłogi pianką kauczukową Bitmat 

Alternatywną metodą jest użycie materiałów 2w1 jak StP Sonora lub Quattara. Jest to już gotowe połączenie maty butylowej z pianką wygłuszającą zamknięto-komórkową, która sprawuje się bardzo dobrze na podłodze. Jest to rozwiązanie prostsze w montażu, ale droższe.

Przy tak przygotowanej podłodze wystarczy złożyć ponownie wnętrze i cieszyć się poprawą jakości jazdy. Dla lepszego uzupełnienia wygłuszenia pojazdu polecamy też zapoznać się z naszymi innymi artykułami o wygłuszaniu samochodów osobowych.

Masz pytania dotyczące wygłuszania podłogi swojego samochodu?

Skontaktuj się z nami

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.

Pn - Pt 9:00 - 17:00

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium