FAQ
W Bitmat zawsze przykładamy wagę by jak najlepiej wytłumaczyć naszym klientom jak działamy oraz odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące materiałów. Poniżej zapoznasz się z najczęstszymi pytaniami dotyczącymi sklepu, zamówień oraz materiałów.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące zamówień w sklepie:
Jak najszybciej i najsprawniej skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta?
Najlepszym wyborem będzie napisanie e-maila na adres info@bitmat.pl. W tym momencie 8 osób stale odpowiada na zapytania klientów.
Gdzie znajdę numer swojej przesyłki?
W mailu potwierdzającym nadanie przesyłki przez firmę kurierską i w naszym potwierdzeniu e-mailowym wysłania paczki o tytule "Zamówienie (nasz wewnętrzny numer) zostało wysiane". Jeżeli nie możesz odnaleźć tych wiadomość, sprawdź Folder Spam lub skontaktuj się z nami.
Kiedy otrzymam swoje zamówienie?
Zamówienia złożone nawet do 17:45 w dni robocze zostają nadane tego samego dnia firmą Inpost (paczkomat/kurier). Firma kurierska GLS odbiera paczki o godzinie 15:00, DPO o gadzinie 16:45, a pozostałe firmy o godzinie 11:00. Każde zamówienie powinno dotrzeć w ciągu 24-48h po odbiorze paczki przez firmę kurierską z naszego magazynu. Wszystkie towary, które sprzedajemy, posiadamy fizycznie na magazynie i w 99% przypadków wysyłka następuje w dniu złożenia zamówienia w godzinach naszej pracy.
Jak ponowić nieudaną płatność za zamówienie?
Dla zarejestrowanych użytkowników.
Ponowienie płatności jest bardzo proste. W mailu potwierdzającym zamówienie znajdziesz link przekierowujący do ponowienia płatności. Po kliknięciu i zalogowaniu się otrzymasz ekran zamówienia, gdzie zobaczysz pełne podsumowanie danego zamówienia a pod spodem pomarańczowy przycisk “Opłać”. Po jego kliknięciu zostaniesz przekierowany do operatora płatności. Dla niezarejestrowanych użytkowników.
W wypadku niezarejestrowanych użytkowników opłacenie zamówienia wymaga dwóch kroków. W mailu potwierdzającym zamówienie znajduje się link do ponownego opłacenia zamówienia. Po kliknięciu na niego zobaczysz okienko to wpisania kodu potwierdzającego, który przyjdzie w następnej wiadomości mailowej. Po wprowadzeniu poprawnego kodu pokaże się podsumowanie Twojego zamówienia i pod nim zobaczysz pomarańczowy przycisk “Opłać”. Po kliknięciu w niego zostaniesz przeniesiony na stronę operatora płatności gdzie będzie można dokończyć płatność.
Gdzie znajdę numer do kuriera doręczającego moją przesyłkę?
Firma kurierska INPOST wysyła numer telefonu do kuriera na adres e-mail, który został podany w zamówieniu. Jest to e-mail z godzin porannych w dniu dostawy. Firma GLS wysyła numer telefonu do kuriera w wiadomości sms, także w dniu dostawy. Jeśli nie znalazłeś e-maila, sprawdź folder Spam. Warto wspomnieć, że firmy kurierskie lnpost i GLS udostępniają zmianę adresu dostawy, poprzez ich stronę lub w wiadomości email od Firmy kurierskiej.
Kurier przyjechał z paczką ale nie było mnie w domu, jak odebrać zamówienie?
Skontaktuj się z Firmą kurierską, która dostarczała Twoje zamówienie. Niektóre Firmy podejmują drugą próbę dostarczenia przesyłki, inne umożliwiają odbiór paczki z ich punktu. Jednak nieodebrane zamówienie wraca do nas, a my zwracamy środki na konto. Jeśli w dalszym ciągu towar jest potrzebny, trzeba złożyć zamówienie ponownie. Numer przesyłki znajdziesz w potwierdzeniu mailowym od nas o wysyłce lub w bezpośredniej wiadomości od firmy kurierskiej.
Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy?
Pieniądze w ciągu 3-7 dni roboczych trafią na konto lub kartę, z którego był opłacany zakup. Często robimy zwrot środków, gdy przesyłka ze zwracanym towarem zostanie przyjęta przez nasz magazyn, więc tak naprawdę zwrot może nastąpić nawet z dnia na dzień.
W jaki sposób mogę zwrócić swoje zamówienie?
W ciągu 60 dni od otrzymania towaru należy wysłać maila na adres zwroty@bitmat.pl wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.
Co zrobić, gdy otrzymam inny produkt niż zamówiłem?
Należy zgłosić zaistniałą sytuację na adres mailowy reklamacje@bitmat.pl, a my nadamy paczkę z prawidłowym towarem. Dodatkowo kurier, który dostarczy przesyłkę, jednocześnie odbierze błędny produkt.
Otrzymałem uszkodzony produkt. Co mam zrobić w tej sytuacji?
Wysłać maila na adres reklamacje@bitmat.pl wraz ze zdjęciami uszkodzonego produktu, w celu ustalenia dalszego postępowania reklamacyjnego.
Jak zmienić rodzaje i ilości towarów w złożonym już zamówieniu?
Zamówienie najlepiej całkowicie anulować i złożyć nowe, poprawne zamówienie. W celu dokonanie anulacji zamówienie można skontaktować się telefonicznie pod numer 507 465 105 lub poprzez e-mail reklamacje@bitmat.pl.
Co zrobić, gdy otrzymałem niekompletne zamówienie?
Skontaktować się z nami poprzez adres mailowy reklamacje@bitmat.pl i zgłosić zaistniałą sytuację. Czasami drobne produkty (tj. zmywacz, klej czy wałki), zostają umieszczone głęboko w rolkach produktu, tak aby nie uszkodziły się podczas transportu. Jeśli jednak towar nie zostanie odnaleziony, po sprawdzeniu monitoringu, wysyłamy przesyłkę z brakującym towarem.
Czy wykonujecie Państwo usługę montażu?
Nie wykonujemy montażu, ale współpracujemy z firmami, które możemy polecić. Polecanych przez nas usługodawców znajdziesz: https://www.bitmat.pl/wyciszanie-samochodow-montaz.
Czy mogę zmienić dane na fakturze?
Po złożeniu zamówienia nie ma już możliwości zmiany danych. Możemy jednak wystawić fakturę korygującą - w tym celu prosimy o kontakt na adres e-mail ksiegowosc@bitmat.pl
Jaką formę dostawy wybrać, by towar nie został pognieciony przy pakowaniu oraz w transporcie?
Najlepiej wybrać dostawę kurierem pod wskazany adres.
Czy mogę zmienić adres dostawy?
Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze zrealizowane, to jak najbardziej. Należy do nas zadzwonić pod numer 507 465 105. Jesteśmy w stanie zmienić adres dostawy, tylko jeżeli zamówienie nie trafiło na magazyn.
Czy zamawiając kilka sztuk materiału, będzie on przycinany czy wysyłany w jednym, większym kawałku?
Zostanie wysłany w jednym odcinku, jeśli towar występuje w tak dużej rolce, a także wybrana firma kurierska przyjmuje tak duży gabaryt. Polecamy zapoznać się z naszym przewodnikiem po wymiarach: https://www.bitmat.pl/pianki-z-rolki-wymiary.
Czym można zamówić materiały w innych rozmiarach?
Niestety nie docinamy produktów na wymiar. Większość produktów jest oferowana w określonym rozmiarze lub cięta z rolek o standardowej szerokości 100 cm (maty butylowe z 50 cm rolki). Towar jest odcinany co każde 25 cm aby nie generować odpadu. Dodatkowo większość naszych materiałów można dociąć samemu za pomocą ostrego nożyka tapicerskiego, który dostępny jest w naszej ofercie.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące maty butylowej:
Czy mata jest w małych kawałkach?
Nie, mały wymiar to tylko jednostka sprzedaży. Sprzedajemy produkt z rolki o szerokości 50 cm i długości do 700 cm. Sztuki przeliczamy na powierzchnię całkowitą i wysyłamy w jednym odcinku produkt. Kalkulator ilości w górnej części opisu.
W jakim stopniu mata butylowa AB wyciszy mi auto?
Wygłuszając drzwi, podłogę, nadkola, bagażnik, dach i maskę, zależnie od modelu auta, przeważnie możemy zmniejszyć hałas o 3-4 dB, czyli zredukujemy hałas o ponad 50%.
Dlaczego do maty butylowej muszę kupić piankę?
Tylko połączenie maty butylowej z pianką stworzy pełną izolację akustyczną dla częstotliwości takich jak: niskie (dudnienie), średnie (szum, stukot) i wysokie (świst).
Czym się różni mata butylowa od bitumicznej?
Mata butylowa jest elastyczna oraz nie wymaga podgrzewania podczas układania. Bitumiczna mata jest twarda oraz z łatwością pęka. Do zamontowania potrzebuje bardzo wysokiej temperatury przekraczającej nawet 100°C. Obecnie ceny mat butylowych i bitumicznych są na podobnym poziomie, więc nie ma sensu używania mat z bitumu.
Czy łatwo tnie się matę?
Do ucięcia maty wystarczy ostry nóż np. tapicerski dostępny u nas w sklepie.
Czy mata butylowa nie obciąży za bardzo samochodu?
Częstą obawą podczas wygłuszenia jest przyrost wagi pojazdu. W tym wypadku nie ma się czego obawiać, bo przykładowo Toyota Corolla, czyli typowy reprezentant segmentu C po wygłuszeniu matą butylową AB-2 waży niecałe 38 kg więcej - czyli mniej niż pełny bak paliwa. Mata butylowa ze swoją wagą nie wpłynie ani na spalanie ani na przyśpieszenie samochodu!
W jakiej temperaturze można montować matę?
Matę można montować w temperaturze powyżej 0℃. Na około dwie godziny przed montażem warto zostawić materiał w pomieszczeniu z temperaturą pokojową, gdyż ułatwi to późniejszy montaż.
Czy matę butylową trzeba podgrzewać palnikiem?
Maty butylowe są na tyle elastyczne, że nie ma potrzeby używania palnika podczas ich montażu.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące pianki kauczukowej Bitmat K:
Czy pianka jest sprzedawana w małych kawałkach?
Nie, mały wymiar to tylko jednostka sprzedaży. Sprzedajemy produkt z rolki o szerokości 100 cm. Sztuki przeliczamy na powierzchnię całkowitą i wysyłamy w jednym odcinku produkt. Kalkulator ilości w górnej części opisu.
Czy jak zamówię Paczkomatem to otrzymam produkt niepognieciony w rolce?
Niestety największa skrytka Paczkomatu ma 68 cm, także towar, który ma powyżej 50 cm musimy złożyć, aby zmieścił się w skrytce. Zagięcia nie mają wpływu na funkcjonalność produktu.
W jakim stopniu pianka kauczukowa K wyciszy mi samochód?
Wygłuszając drzwi, podłogę, nadkola, bagażnik, dach i maskę, zależnie od modelu auta, przeważnie możemy zmniejszyć hałas o 3-4 dB., czyli zredukujemy hałas o ponad 50%. Należy pamiętać, że trzeba zastosować zarówno piankę kauczukową jak i matę butylową.
Dlaczego do maty butylowej muszę kupić piankę?
Tylko połączenie maty butylowej z pianką stworzy pełną izolację akustyczną dla częstotliwości takich jak: niskie (dudnienie), średnie (szum, stukot) i wysokie (świst).
Czy łatwo tnie się piankę?
Do ucięcia pianki wystarczy ostry nóż np. tapicerski dostępny u nas w sklepie.
Czy pianka kauczukowa nie zniszczy się w trakcie użytkowania?
Nasza pianka kauczukowa jest odporna na wodę oraz większość czynników chemicznych i zostanie w aucie przez bardzo długi okres czasu cały czas pełniąc swoją funkcję. W miejscach, gdzie pianka jest widoczna np. podłoga bagażnika, polecamy zastosować jako ostateczną warstwę wykładzinę dywanową.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące pianki poliuretanowej Bitmat LT:
Czy pianka jest sprzedawana w małych kawałkach?
Nie, mały wymiar to tylko jednostka sprzedaży. Sprzedajemy produkt z rolki o szerokości 100 cm. Sztuki przeliczamy na powierzchnię całkowitą i wysyłamy w jednym odcinku produkt. Kalkulator ilości w górnej części opisu.
Do czego można zastosować piankę LT?
Pianki LT używamy do izolacji akustycznej oraz termicznej. Możemy izolować zarówno elementy samochodów, jak i maszyn czy w budownictwie.
Czy pianka LT jest bezpieczna?
Pianka LT została przebadana przez liczne labolatoria i ma certyfikaty - w tym atest higieniczny. Dodatkowo pianka Bitmat LT jest trudnopalna, co dodatkowo wpływa na bezpieczeństwo.
Czy łatwo montuje się piankę?
Montaż pianki jest bardzo prostu i sprowadza się do wycięcia odpowiedniego fragmentu pianki (polecamy ostry nożyk tapicerski), odklejenie folii zabezpieczającej klej i doklejenie do powierzchni.
Czy jak zamówię Paczkomatem to otrzymam produkt niepognieciony w rolce?
Niestety największa skrytka Paczkomatu ma 68 cm, także towar, który ma powyżej 50 cm musimy złożyć, aby zmieścił się w skrytce. Zagięcia nie mają wpływu na funkcjonalność produktu.
Czy pianka LT się zapali?
Pianka Bitmat LT jest pianką trudnopalną, co dokładniej oznacza, że jej zalecana temperatura pracy wynosi od -20°C do aż 200°C a zapłon osiąga w okolicach 250°C.
Do czego służy warstwa aluminium na piance?
Warstwa aluminium została dodana po to, by zwiększyć właściwości termoizolacyjne pianki. Używamy prawdziwego aluminium (nie folii metalizowanej) i warstwa aluminium odbija promieniowanie cieplne w stronę izolowanej powierzchni. Powoduje to zmniejszenie utraty ciepła i zwiększa efektywność energetyczną. W pojazdach specjalnych takich jak między innymi kampery zapewnia także paroizolację. Dodatkowo aluminium pełni funkcję ochronną.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące paneli akustycznych:
Czy panele akustyczne wyciszą odgłosy od sąsiada?
Nie, panele akustyczne powstały by poprawiać akustykę pomieszczeń oraz likwidować echo i pogłos. Panele akustyczne nie służą do wyciszania odgłosów zewnętrznych. Jeśli jesteś zainteresowany wyciszeniem odwiedź nasz blog lub skontaktuj się z naszym biurem obsługi.
Czy poliuretanowe panele akustyczne się kruszą?
Nasze panele zostały wykonane z wysokiej jakości poliuretanu akustycznego i się nie kruszą ani nie pylą.
Czy panele akustyczne ulegają blaknięciu?
Większość przedmiotów wystawionych na promieniowanie UV blaknie po czasie, ale nasze panele mają odpowiednio dobrane barwniki i ich starzenie jest opóźnione.
Czy łatwo montuje się panele?
Montaż paneli jest bardzo prosty. Wystarczy użyć kleju kontaktowego Bitmat lub samoprzylepnych taśm punktowych i przyłożyć panel do powierzchni.
Jak osiągnąć fajne kompozycje z paneli?
Nasze panele są uniwersalne i dla utworzenia ciekawej i estetycznej kompozycji możemy panele mieszać pomiędzy sobą, obracać o 90 stopni, mieszać panele o mniejszej i większej grubości aby uzyskać tzw. “plaster miodu” oraz finalnie możemy mieszać kolory. Jest bardzo wiele opcji, które możemy zastosować.