Z tego artykułu dowiesz się jakie są warstwy izolacyjne, ile ich potrzebujesz i jak je zamontować.
Opis
Wyciszenie drzwi, nadkoli i uszczelek w Toyocie RAV4 2024
Toyota RAV 4 2024 to nowoczesny SUV, który łączy w sobie funkcjonalność, komfort oraz zaawansowane technologie. Charakteryzuje się przestronnym wnętrzem, które sprzyja rodzinnej podróży, oraz nowoczesnym designem, który przyciąga wzrok. Model ten oferuje szeroki wachlarz systemów multimedialnych oraz zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, co czyni go idealnym wyborem dla osób poszukujących nie tylko pojazdu, ale również mobilnego centrum komfortu.
Jakich materiałów użyto do izolacji akustycznej Toyoty RAV4 2024
Klient, decydując się na wyciszenie Toyoty RAV 4 2024, pragnął uzyskać jeszcze większy komfort podczas podróży, zwłaszcza na długich trasach. Zauważył, że hałas zewnętrzny, szczególnie ten dochodzący z nadkoli i drzwi, staje się uciążliwy, a dźwięki w kabinie nie pozwalały mu w pełni cieszyć się jazdą. Postanowił więc zainwestować w wygłuszenie tych kluczowych obszarów, aby stworzyć w swoim SUV-ie odpowiednie warunki do przemierzania tras.
Zastosowane materiały:
Aby wyciszyć auto, użyto różnorodnych materiałów, które zapewniają skuteczne tłumienie niepożądanych dźwięków:
- StP AERO GOLD 2,3 mm - mata butylowa, która skutecznie redukuje drgania i hałas
- StP NOISE LIQUIDATOR - masa wyciszająca, znana z efektywności w eliminowaniu dźwięków i wibracji
- Bitmat K3s - samoprzylepna pianka, świetnie izolująca dźwięk
- Bitmat M5s - pianka poliuretanowa z efektem pamięci
- StP Sealing Cord 6 mm - sznur gumowy do uszczelek, który zwiększa ich szczelność i efektywność.
Jak przebiegał proces wygłuszenia Toyoty RAV 4 z 2024 roku
Proces wygłuszenia Toyoty RAV 4 rozpoczął się od demontażu drzwi oraz nadkoli, dzięki czemu uzyskano dostęp do obszarów wymagających izolacji akustycznej. Po dokładnym oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni, nałożono warstwę maty butylowej StP AERO GOLD 2,3 mm, co zapewniło skuteczną ochronę przed hałasem. Matę przyklejono w otworach drzwi, później zamknięto te otwory tym samym materiałem. Użyto go również jako pierwszą warstwę przy wygłuszaniu nadkoli metalowych, oraz plastikowych boczków drzwi. Boczki oklejono następnie matą pochłaniającą Bitmat M5s,. Drugą warstwą stosowaną na nadkola metalowe jest StP NOISE LIQUIDATOR, a nadkola parciane oklejono dodatkowo pianką izolującą Bitmat K3s. Na sam koniec we wszystkich uszczelkach drzwiowych umieszczono sznur StP Sealing Cord 6 mm, nadający uszczelkom sztywności, przez co lepiej spełniają swoją funkcję.
Efekty wygłuszenia samochodu
Chcesz dowiedzieć się więcej o wygłuszaniu samochodu?