Z tego artykułu dowiesz się jakie są warstwy izolacyjne, ile ich potrzebujesz i jak je zamontować.
Opis
Wygłuszenie nadkoli, podłogi, maski oraz komory silnika Opel Insignia 2022
Opel Insignia 2022 to elegancki samochód klasy średniej, który łączy nowoczesny design z zaawansowaną technologią i komfortem jazdy. Model ten wyróżnia się przestronnym wnętrzem, wysoką jakością wykończenia oraz szeregiem innowacyjnych rozwiązań, takich jak zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i multimediów. Insignia 2022 oferuje dynamiczne silniki benzynowe i wysokoprężne, zapewniając płynne prowadzenie zarówno w mieście, jak i na trasach. To idealny wybór dla kierowców poszukujących komfortowego i stylowego auta na co dzień, które gwarantuje pewność na drodze oraz komfort podróżowania.
Jakie materiały zastosowano do wyciszenia Opel Insignia?
Do naszego Partnera zgłosił się Klient, który doświadczał nadmiernego hałasu dochodzącego z kół, co było szczególnie odczuwalne podczas jazdy po nierównych nawierzchniach oraz hałasu silnika przenikającego do kabiny. Wibracje i dźwięki spod podłogi wpływały na ogólny komfort jazdy, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Zdecydowano się więc na wygłuszenie nadkoli, podłogi, maski oraz komory silnika w celu zredukowania tych nieprzyjemnych odgłosów, poprawiając akustykę wnętrza pojazdu.
Zastosowane materiały:
Jak wyglądał proces wygłuszenia Opla Insigni
W pierwszym kroku samochód został rozebrany. Fotele zostały zdemontowane a cała przestrzeń została oczyszczona oraz odtłuszczona profesjonalnymi preparatami. Na podłogę położono StP Aero Gold 2,3 mm oraz Bitmat K6s. Pierwszy materiał ma za zadanie tłumić wibracje, a drugi zamknąć dźwięk wydobywający się spod samochodu. Na maskę oraz podszybie również zastosowano StP Aero Gold 2,3 mm. Maskę wygłuszono stosując gotową matę StP HS XL, po czym wyklejono komorę silnika trudnopalną pianką Bitmat LT5. Nadkola wygłuszono na dwa sposoby - od strony zewnętrznej, stosując na blachę StP Aero Gold 2,3 mm i StP Noise Liquidator, jak również drugi - stosując Aero Gold 2,3 mm i Bitmat K3s na plastiki.
Efekt wygłuszenia samochodu
Efekt działań podjętych w tym pojeździe dał zadowalający, słyszalny efekt. Dokonane pomiary wskazują, że średni poziom hałasu w aucie przed wygłuszeniem wynosił 62,1 dB, a po wyciszeniu spadł do 60,7 dB. Dzięki wygłuszeniu zauważalnie poprawił się komfort akustyczny, zwłaszcza przy wyższych prędkościach (90 km/h i 120 km/h), gdzie różnica w hałasie wynosi ponad 1,5 dB. Redukcja hałasu pozwala na cichszą jazdę, co przekłada się na mniejsze zmęczenie i lepsze wrażenia podczas dłuższych podróży, a wnętrze samochodu staje się bardziej wyciszone i komfortowe.
Chcesz dowiedzieć się więcej o wygłuszaniu samochodu?