​Maty akustyczne, izolacja akustyczna samochodów ­ BitMat.pl
Powrót do sklepu
Koszyk: (pusty)
Twój koszyk
do kasy Wartość 0,00 zł

(zawiera podatek VAT)

Wygłuszanie nadkoli plastikowych, metalowych oraz miękkich 1
Wygłuszanie nadkoli plastikowych, metalowych oraz miękkich

Wygłuszenie nadkoli - co warto wiedzieć na początek

Nadkola to z punktu widzenia wygłuszenia samochodu bardzo ważny punkt. Warstwa pomiędzy kołem a wnętrzem samochodu jest stosunkowo cienka i łatwa do penetracji przez odgłosy drogowe. Z punktu widzenia konstrukcyjnego też nie ma wypracowanego jednolitego schematu, bo każde z rozwiązań konstrukcyjnych nadkoli ma swoje wady i zalety. My nie będziemy się rozwodzić nad konstrukcją samochodu, ale z naszego punktu widzenia ważne jest to, że dzielimy wygłuszenie nadkola na: wygłuszanie nadkoli plastikowych, wygłuszenie nadkoli metalowych oraz wygłuszenie nadkoli miękkich.

Przy wygłuszeniu nadkoli staramy się zapobiegać dostawaniu do wnętrza hałasu od opon i nawierzchni - czyli głównie  hałas o niskiej częstotliwości i naszym celem jest dogęszczenie powierzchni, stąd użycie dużej ilości mat butylowych i wprost idealnego do wygłuszania nadkoli StP Noise Liquidator.


Wygłuszanie nadkoli

Wygłuszenie nadkoli plastikowych 

Tutaj w pierwszej kolejności musimy zdemontować plastikową osłonę nadkola, a następnie przygotować powierzchnię poprzez jej odtłuszczenie. Na powierzchnię metalową nakładamy i rozwałkowujemy matę butylową, a następnie nakładamy minimum 2 mm masy StP noise liquidator. Do pełnego zastygnięcia masy potrzebne są 24 godziny. Produkt składa się z dwóch składników i  należy bardzo dobrze wymieszać, a także przestrzegać wszelkich wskazówek umieszczonych na opakowaniu. Dowiedz się więcej o stosowaniu StP Noise Liquidator.

Następnie plastikową osłonę nadkola odtłuszczamy i pokrywamy po stronie niewidocznej matą butylową. Matę należy dokładnie rozwałkować, aby uzyskać jak najlepsze efekty. Na plastikową osłonę od strony nadwozia nakładamy piankę kauczukową akustyczną K6s, która pomoże w izolacji wyższych i średnich tonów.

 Wygłuszanie nadkoli plastikowych

Gotowy koszyk produktów na dwa nadkola:
- StP Noise Liquidator
- Mata butylowa AB-2
- Pianka kauczukowa K6s

Przejdź do gotowego koszyka

Zobacz produkty przydatne przy wyciszaniu nadkoli

[product id="704, 409, 288, 311, 716, 703," slider="true" onlyAvailable="true"]

Wygłuszenie nadkoli metalowych bez osłony plastikowej

Nadkola metalowe są dość szybką i przyjemną pracą, ponieważ nie musimy demontować żadnego elementu, tylko przystępujemy od razu do pracy i stosujemy tylko dwa produkty. W pierwszej kolejności wygłuszanie nadkoli  zaczynamy od odtłuszczenia powierzchni (zalecamy bardzo dokładne czyszczenie blachy) i nałożenia maty butylowej, którą następnie trzeba rozwałkować. Po nałożeniu alubutylu przychodzi czas na użycie specjalnej dwuskładnikowej masy StP Noise Liquidator. Wystarczy dodać utwardzacz (mniejsze opakowanie) do właściwego produktu (większe opakowanie), dokładnie wymieszać i nałożyć warstwę przynajmniej 2 mm. Oczywiście podczas pracy z produktem trzeba przestrzegać zasad bezpieczeństwa i nakładać produkt w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Całkowite wyschnięcie StP Noise Liquidator może trwać do 24 godzin.

 Wygłuszanie nadkoli metalowych

Gotowy koszyk produktów na dwa nadkola:
- Masa StP Noise Liquidator
- Mata butylowa AB-2

Przejdź do gotowego koszyka 

Wygłuszanie nadkoli miękkich (inaczej parcianych)

W tym wypadku najlepiej jest zacząć od demontażu miękkiego elementu nadkola i dokładnym wyczyszczeniu blachy. Następnym krokiem jest nałożenie na blachę, a następnie rozwałkowanie maty butylowej (polecamy matę butylową AB-2 lub matę Bitmat AB-25) a na matę butylową należy nałożyć wspomnianą wcześniej masę StP Noise Liquidator. Drugą częścią jest posmarowanie wewnętrznej części miękkiego nadkola masą StP Noise Liquidator Felt przeznaczoną specjalnie do filcu. Dzięki temu specyfikowi filc zmieni swoją strukture i będzie możliwe naklejenie na miękkie nadkole innych materiałów akustycznych. Na wewnętrzną część parcianego nadkola nakładamy piankę kauczukową Bitmat K6s i składamy ponownie całość nadkola. Jeśli z jakiegoś powodu ktoś nie chce zastosować StP Noise Liquidator Felt, może skorzystać z alternatywnej metody i przytwierdzić piankę kauczukową do nadkola mechanicznie (np. za pomocą zszywacza tapicerskiego). Z kolei, jeśli mamy utrudniony dostęp do nadkola lub nie chcemy naklejać maty butylowej, możemy filc posmarowany masą STP na element blaszany, a do tego przytwierdzić piankę - masa StP Noise Liquidator Felt znacznie usztywnia element filcowy i nadaje mu masy, przez co znacznie skuteczniej izoluje dźwięk. Powyższe działania powinny znacznie ograniczyć dźwięk dochodzący do kierowcy i pasażerów od strony kół samochodu.

Gotowy koszyk produktów na dwa nadkola:
- Mata butylowa AB-2
- Masa StP Noise Liquidator
- Masa StP Noise Liquidator Felt
- Pianka kauczukowa K6s

Przejdź do gotowego koszyka

Wyciszanie nadkoli

Masz pytania dotyczące wygłuszania nadkoli w samochodzie?

Skontaktuj się z nami

Komentarze do wpisu (1)

11 maja 2023

Pytanie klienta:Czy wystarczy wyciszyć nadkola jedynie od strony kabiny? Czy dla uzyskania efektu niezbędnym jest wyciszenie całego nadkola - nawet od strony zderzaka? Odpowiedź Bitmat: Wyciszając od strony kabiny jest gorszy dostęp i mniejszą powierzchnię wyciszymy, więc efekt będzie słabszy. Skuteczniejsze jest wyciszenie nadkola od strony koła (zderzaka), natomiast dodając wyciszenie nadkoli i np. podłogi od strony kabiny uzyskamy jeszcze lepszy efekt.

Kategorie

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.

Pn - Pt 9:00 - 17:00

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium