Z tego artykułu dowiesz się jakie są warstwy izolacyjne, ile ich potrzebujesz i jak je zamontować.
Opis
Wygłuszenie podłogi, dachu oraz uszczelek samochodu Alfa Romeo Tonale 2024
Alfa Romeo Tonale to kompaktowy SUV klasy premium, który łączy włoski styl z nowoczesnymi technologiami i dynamicznymi osiągami. Model ten stanowi krok marki w stronę elektryfikacji, oferując warianty hybrydowe oraz hybrydę typu plug-in, co czyni go jednym z najbardziej ekologicznych modeli w ofercie Alfy. Tonale charakteryzuje się elegancką sylwetką, typową dla marki sportową linią oraz zaawansowanym wyposażeniem technologicznym, w tym nowoczesnym systemem multimedialnym i zaawansowanymi funkcjami bezpieczeństwa. Jest to samochód skierowany do osób ceniących luksus, precyzję prowadzenia i niepowtarzalny włoski design.
Jakie materiały zastosowano do wyciszenia Alfa Romeo Tonale?
Do naszego zaufanego montażysty przyjechał klient z nowym, świeżo odebranym z salonu samochodem chcąc zapewnić sobie większe oddzielenie szoferki od odgłosów opływającego powietrza - zdecydowano się więc na wygłuszenie podłogi, dachu, słupków oraz uszczelek drzwiowych.
Zastosowane materiały:
- StP Aero 2,3 mm
- Bitmat M10s
- Bitmat B5s
- sznur usztywniający uszczelki StP Sealing Cord 6mm
Jak wyglądał proces wygłuszenia Alfy Romeo
W pierwszej kolejności samochód został rozebrany, podsufitka i fotele zostały zdemontowane a cała przestrzeń została oczyszczona oraz odtłuszczona profesjonalnymi preparatami. Na podłogę zdecydowano się położyć StP Aero oraz Bitmat B5s, jest to materiał hybrydowy łączący zalety maty butylowej oraz pianki kauczukowej. Podsufitka oraz słupki zostały potraktowane matą butylową StP Aero oraz pianką z efektem pamięci Bitmat M10s. Finalnie w uszczelki drzwi został wprowadzony sznur StP Sealing Cord, który wypełnia uszczelkę i ją usztywnia dzięki czemu jeszcze lepiej spełnia swoją funkcję.
Efekt wygłuszenia samochodu
Efekt działań podjętych w tym pojeździe dał wyraźny i słyszalny efekt. Pomiary dokonane przez naszego partnera wskazują, że średnio hałas w kabinie spadł o 2,55 DB co jest mniej więcej równe zmniejszeniu odczuwania hałasu o 40%. Wystarczyło wyciszyć podłogę, dach i uszczelki by podnieść klasę wygłuszenia samochodu o jeden poziom do góry. Przy izolacji akustycznej większej ilości elementów efekt byłby jeszcze lepszy.
Chcesz dowiedzieć się więcej o wygłuszaniu samochodu?