Z tego artykułu dowiesz się jakie są warstwy izolacyjne, ile ich potrzebujesz i jak je zamontować.
Opis
Wyciszanie kompletu drzwi, nadkoli, bagażnika, maski i podszybia Toyoty RAV4 2023
Toyota RAV4 2023 to nowoczesny SUV, który łączy w sobie niezawodność, funkcjonalność i komfort, idealny zarówno do codziennego użytkowania, jak i dłuższych podróży. Mimo wysokiej jakości wykonania i zaawansowanych technologii, dźwięki zewnętrzne, takie jak szum opon czy hałas drogowy, mogą wpływać na komfort podróży, zwłaszcza na trasach szybkiego ruchu. Dlatego wielu właścicieli decyduje się na dodatkowe wygłuszenie swojego pojazdu, aby cieszyć się cichszą kabiną i lepszymi warunkami akustycznymi. W poniższym wpisie dowiesz się, jakie efekty można uzyskać dzięki profesjonalnemu wygłuszeniu Toyoty RAV4 2023 oraz jakie materiały i metody zostały użyte w procesie poprawy akustyki tego samochodu.
Jakich produktów użyto do wygłuszenia Toyoty RAV4 2023
Właściciel Toyoty RAV4 2023 zauważył, że hałas w kabinie podczas jazdy, zwłaszcza na autostradzie, negatywnie wpływa na komfort podróży. W celu poprawy warunków akustycznych zdecydował się na wygłuszenie pojazdu. Celem tego procesu było wyeliminowanie uciążliwych dźwięków pochodzących z zewnątrz, co miało pozwolić na większe cieszenie się rozmowami i ulubioną muzyką bez zakłóceń.
Zastosowane materiały:
- Bitmat M10s
- Bitmat K3s
- Bitmat K6s
- Bitmat LT5
- StP Aero Gold 2,3 mm
- StP PLASMA 4 mm
- StP LAVA 5 mm
- StP NOISE LIQUIDATOR
Jak przebiegł proces wygłuszenia Toyoty RAV4 2023
Proces izolacji akustycznej Toyoty RAV4 2023 rozpoczęto od dokładnego demontażu wnętrza, w celu umożliwienia dostępu do wszystkich istotnych miejsc wymagających wygłuszenia. Po odtłuszczeniu powierzchni nałożono pierwszą warstwę StP Aero Gold 2,3 mm na drzwi, nadkola, podszybie, plastikowe elementy bagażnika oraz maskę, co znacząco wpłynęło na redukcję dźwięków drogowych powstających z wibracji. Dla każdego elementu ten materiał został zastosowany jako pierwsza warstwa. Następnie, do wygłuszenia drzwi, na zdjęte boczki zastosowano piankę otwartokomórkową Bitmat M10s. Wygłuszenie stworzyło warstwę izolującą, jednak dobraną na tyle, żeby boczek mógł się zamknąć. Następnie wygłuszono nadkola metalowe masą StP NOISE LIQUIDATOR, a parciane oklejono matą bitumiczną StP PLASMA 4 mm. W kolejnym etapie wykonawca przeszedł do oklejenia całego bagażnika, wraz z nadkolami, laminatem StP LAVA 5 mm. Do wygłuszenia maski użyto pianki Bitmat K6s w celu izolowania dźwięków silnika oraz dodatkowo trudnopalnej pianki Bitmat LT5, która jest odporna na wysokie temperatury, ale również na działanie wody i olejów. Podszybie wykończono pianką Bitmat K3s odporną na wilgoć. Na zakończenie, wszystkie elementy, z należytą starannością zamontowano z powrotem w samochodzie.
Efekty osiągnięte dzięki wygłuszeniu Toyoty RAV4 2023
Chcesz dowiedzieć się więcej o wygłuszaniu samochodu?