​Maty akustyczne, izolacja akustyczna samochodów ­ BitMat.pl
Powrót do sklepu
Koszyk: (pusty)
Twój koszyk
do kasy Wartość 0,00 zł

(zawiera podatek VAT)

Mata butylowa czy mata bitumiczna - porównanie 0
Mata butylowa czy mata bitumiczna - porównanie

O tym, dlaczego nie macie racji w sprawie, nazwania maty butylowej matą bitumiczną przeczytasz w naszym artykule.

Mata butylowa czy bitumiczna? Co wybrać

Pierwszą różnicę, jaką dostrzeżemy między matami to, że mata butylowa pod dotykiem palców, będzie plastyczna, natomiast mata bitumiczna krucha i twarda.

Mata butylowa występuje praktycznie zawsze z warstwą foli aluminiowej.

Najczęściej występuję w kolorze srebrnym, choć zdarza się kolor czarny, co oznacza, że folia aluminiowa zwyczajnie została pomalowana na ciemny odcień. 

mata bitumiczna czy butylowa

Mata bitumiczna jest jednorodna, przez to łatwiej pęka i nie izoluję termicznie, ponieważ nie posiada aluminium.  

Twardość maty bitumicznej i butylowej

Twardość bitumicznej maty sprawia, że musi być rozgrzana, do bardzo wysokich temperatur (opalarka). 

Dzięki takiemu zabiegowi dopiero staje się plastyczna, czyli montując maty bitumiczne stale trzeba je podgrzewać.

 mata butylowa czy bitumiczna

Miękkość maty butylowej sprawia, że jest bardzo plastycznym produktem.

Swobodnie układa się na nieregularnych powierzchniach bez podgrzewania.

 maty butylowe czy bitumiczne 

Montaż maty butylowej i bitumicznej

Proces montowania mat bitumicznych w pojazdach wymaga nie lada wyczynu, zwłaszcza tam, gdzie jest trudny dostęp, na przykład otwory technologiczne w drzwiach auta, gdyż trzeba podgrzewać i bardzo szybko ją formować i dociskać. Bitum można montować tylko wtedy gdy osiągnie swoją temperaturę montażową.

Podczas montażu wyginamy matę, doprowadzamy często do tego, że zwyczajnie pęka w dłoniach.

 montaż maty butylowej

Wpływ wysokich i niskich temperatur na matę bitumiczną.

Mata butylowa czy bitumiczna na różne pory roku. Mata bitumiczna podczas letnich i upalnych dni staje się miękka. Doprowadzić może to do spłynięcia z pionowego elementu, gdzie była zamontowana np. boczna ściana samochodu dostawczego czy kampera lub drzwi samochodu osobowego.

W minusowych temperaturach bitumiczna mata robi się twarda niczym skała.

Konstrukcja auta podczas jazdy wibruje. Blacha drga, mata jest twarda i robią się mikro pęknięcia na macie bitumicznej.

Przez co zwyczajnie przestaje usztywniać elementy karoserii, czyli wibruje razem z powierzchnią blachy, zamiast ją usztywniać. 

Butylowa mata  w przeciwieństwie do bitumicznej będzie bardzo plastyczna niczym guma do żucia.
Warstwa aluminium, z którą mata butylowa jest złączona, zwiększa odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz poprawia izolacyjność dźwięków.

 wygłuszenie bagażnika

Na matach butylowych temperatury nie robią większego wrażenia.

Czy jest temperatura minusowa, czy też plusowa zawsze mata pozostaje plastyczna. 

Elastyczność maty butylowej i bitumicznej

Wysoka elastyczność maty butylowej pozwala na swobodne wyginanie podczas montażu.

Możemy zgiąć materiał i włożyć duży odcinek w trudno dostępne miejsce. Mata pozostanie dalej w jednym kawałku, nie pęknie tak jak mata bitumiczna.

elastyczność maty butylowej i bitumicznej

Maty butylowe czy bitumiczne - podstawowe różnice

Mata Butylowa:

  • elastyczna
  • duża odporność na zmianę temperatur 
  • warstwa aluminiowa
  • lepsza redukcja drgań blachy 
  • odporność na wyginanie 

 Mata Bitumiczna:

  • twarda
  • łatwo pęka
  • duża reakcja na zmiany temperatur
  • duża waga

 

Mata bitumiczna czy butylowa? Po przeczytaniu naszego artykułu, wiesz już jaki produkt będzie odpowiedni do wygłuszenia samochodu. 

Wybierz maty butylowe Bitmat AB-1, AB-2, AB-25, AB-25 Premium, AB-4 oraz StP Black Silver 1,8mm, StandartPlast Gold 2,3mm, Aero Gold 2,3mm.

Skontaktuj się z nami

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.

Pn - Pt 9:00 - 17:00

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium