Z tego artykułu dowiesz się, kiedy wygłuszenie może być nieskuteczne oraz co w takim wypadku sprawdzić i jakich błędów unikać.

Szybki kontakt: 507 465 105 info@bitmat.pl
Volvo V60 2019 to elegancki kombi, które łączy w sobie luksus, funkcjonalność oraz nowoczesne technologie zapewniające pewność na drodze. Znane z wyjątkowego bezpieczeństwa oraz komfortu, V60 oferuje przestronną kabinę i zaawansowane systemy multimedialne, co czyni go doskonałym wyborem dla rodzin i osób często podróżujących. Model ten przyciąga wzrok swoim minimalistycznym designem i dbałością o detale, a także wydajnymi silnikami, które zapewniają dynamiczną jazdę oraz niskie zużycie paliwa.
Klient, będący miłośnikiem długich podróży, postanowił wygłuszyć swoje Volvo V60, aby podnieść komfort jazdy dla siebie i swoich pasażerów. Często narzekał na hałas dochodzący z otoczenia, szczególnie podczas pokonywania autostrad, gdzie dźwięki silnika i wiatru mogą przeszkadzać w relaksie i cieszeniu się podróżą. Decyzja o wygłuszeniu objęła kompleksową izolację drzwi, nadkoli, bagażnika oraz uszczelek, co miało na celu zapewnienie przyjemniejszej atmosfery we wnętrzu.
Użyte materiały:
Proces wyciszania Volvo V60 2019 rozpoczął się od starannego demontażu elementów wnętrza, aby umożliwić dostęp do obszarów wymagających izolacji akustycznej. Po odtłuszczeniu powierzchni, na drzwi, nadkola i powierzchnię bagażnika, nałożono warstwę StP Profi 1,5 mm, co pozwoliło na skuteczne tłumienie drgań i hałasów zewnętrznych. Kolejną zaletą tego materiału jest to, że wspomaga on izolację termiczną, przez co w zimę, samochód wolniej się wychładza, a podczas upałów wolniej się nagrzewa. Następnie do drzwi zastosowano materiał StP ACCENT 6 mm, który efektywnie izoluje dźwięki. Na powierzchni boczków drzwiowych umieszczono piankę tłumiącą Bitmat M10s, której właściwości kompresyjne pozwalają na późniejsze domknięcie boczków. Plastikowe nadkola oklejono masą bitumiczną StP PLASMA 4 mm, a wewnętrzną, metalową część dodatkowo posmarowano masą uszczelniającą StP NOISE LIQUIDATOR. Dla jak najlepszego efektu wygłuszenia bagażnika, położono w nim laminat Bitmat B5s, który świetnie izoluje dźwięk oraz jest termoizolatorem. Na koniec wszystkie elementy złożono, a w uszczelki zamontowano gumowy sznur StP Sealing Cord. Dzięki odpowiedniej gęstości, nadaje on sztywności uszczelkom, przez co dodatkowo wspomaga izolację.
Po zakończeniu procesu wygłuszenia drzwi, nadkoli, bagażnika i uszczelek w Volvo V60 2019, zmierzono ponownie hałas wewnątrz kabiny i porównano go do wyników sprzed wygłuszenia. Efekt okazał się bardzo zadowalający.
Średni spadek hałasu wyniósł 2,68 dB, co w praktyce oznacza, że kabina stała się znacznie cichsza.
Przy jeździe z prędkością 50 km/h poziom hałasu zmniejszył się z 57,0 dB do 54,8 dB, co dało redukcję o 2,2 dB. W przypadku 70 km/h, hałas spadł z 59,0 dB do 56,7 dB, a to oznacza spadek o 2,3 dB. Na prędkości 90 km/h poziom hałasu wyniósł 61,0 dB w wersji fabrycznej, a po wygłuszeniu zmniejszył się do 58,4 dB, co stanowi poprawę o 2,6 dB. Poruszając się z prędkością 120 km/h, gdzie hałas wynosił 66,5 dB, wygłuszenie obniżyło ten poziom do 63,7 dB, co poprawia wynik o 2,8 dB.
Wyniki pomiarów są widoczne na infografice przedstawionej poniżej.
Dzięki zastosowaniu najlepszej jakości materiałów i profesjonalnemu montażowi, pasażerowie Volvo V60 2019 mogą teraz cieszyć się znacznie bardziej komfortową atmosferą w kabinie, co znacząco wpływa na komfort podróży, przyjemność i bezpieczeństwo poruszania się.
Chcesz dowiedzieć się więcej o wygłuszaniu samochodu?