Z tego artykułu dowiesz się jakie są warstwy izolacyjne, ile ich potrzebujesz i jak je zamontować.
Opis
Wygłuszenie kompletu nadkoli samochodu Renault Clio 4 2019
Renault Clio 4 to stylowy i kompaktowy hatchback, który łączy nowoczesny design z funkcjonalnością. Jako jedna z czołowych propozycji marki Renault, Clio 4 oferuje szeroki wachlarz silników, w tym oszczędne jednostki benzynowe oraz hybrydowe. Dzięki zaawansowanym systemom multimedialnym i innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, Clio 4 jest idealnym wyborem dla osób poszukujących zarówno komfortu, jak i przyjemności z jazdy. Wnętrze samochodu zostało zaprojektowane z myślą o wygodzie kierowcy i pasażerów, oferując przestronne i dobrze zorganizowane wnętrze. Jego nowoczesne linie i estetyka przyciągają wzrok, co czyni go atrakcyjnym wyborem na rynku samochodów kompaktowych.
Jakie rozwiązania zastosowano do wygłuszenia Renault Clio 4
Mimo swojego nowoczesnego charakteru, Renault Clio 4 potrafi generować nieprzyjemne dźwięki, szczególnie z obszaru nadkoli, co może być uciążliwe dla kierowców podczas jazdy. Dźwięki opon oraz hałas dochodzący z nawierzchni drogi potrafią zepsuć przyjemność z jazdy, szczególnie na dłuższych trasach. W celu poprawy komfortu akustycznego w kabinie podjęto decyzję o wygłuszeniu kompletu nadkoli. Działania te miały na celu zredukowanie hałasu oraz zwiększenie przyjemności z jazdy, zwłaszcza w warunkach miejskich oraz podczas dłuższych tras. Komfort akustyczny jest kluczowy, aby podróż w Clio 4 była relaksująca i przyjemna, co może być szczególnie istotne w codziennym użytkowaniu oraz podczas rodzinnych wyjazdów.
Zastosowane materiały
Aby zrealizować proces wygłuszenia, zastosowano różnorodne materiały, które zapewniają skuteczne tłumienie hałasu:
Jak przebiega wygłuszenie nadkoli w Renault Clio 4
Proces wygłuszenia Renault Clio 4 rozpoczął się od demontażu plastikowych nadkoli, co pozwoliło na dostęp do blachy znajdującej się pod spodem. Wszystkie powierzchnie zostały dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, co zapewniło optymalną przyczepność materiałów wygłuszających. Jako pierwszej warstwy użyto StP AERO GOLD 2,3 mm, który został umieszczony na metalowych powierzchniach nadkoli, co pozwoliło na skuteczne tłumienie wibracji i dźwięków. Następnie, na plastikowe, przygotowane do pracy nadkola naklejono ten sam materiał, po czym oklejono je pianką Bitmat K3s. Zastosowanie tej grubości pianki pozwala na ponowne przyczepienie plastikowych nadkoli do karoserii auta. Metalowe nadkola posmarowano masą StP NOISE LIQUIDATOR, aby poprawić izolację akustyczną, eliminując nieprzyjemne odgłosy dochodzące z drogi.
Postawiono na użycie StP AERO GOLD 2,3 mm, ponieważ materiał ten znany jest z doskonałych właściwości tłumiących, a jego odpowiednia grubość pozwala na efektywne pochłanianie drgań i hałasu, dodatkowo posiada przy tym optymalną wagę jak na swoją grubość.
Efekty wygłuszenia nadkoli w Renault Clio 4 2019
Chcesz dowiedzieć się więcej o wygłuszaniu samochodu?