Z tego artykułu dowiesz się, kiedy wygłuszenie może być nieskuteczne oraz co w takim wypadku sprawdzić i jakich błędów unikać.

Szybki kontakt: 507 465 105 info@bitmat.pl
Hyundai Santa Fe to niewielki crossover SUV produkowany od 2001 roku, a wyróżnikiem czwartej generacji są między innymi rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo i wysokie wyniki w testach zderzeniowych. Do tego niektóre cechy tego samochodu pozwalają właścicielom poczuć się jak w klasie premium.
W tym konkretnym samochodzie największym źródłem hałasu dla właściciela były nadkola i dlatego też postanowił je wygłuszyć. W tym celu oddał swoje auto do renomowanego warsztatu, który specjalizuje się w wyciszeniach samochodów. Montażyści do tego celu skorzystali z materiałów wygłuszających od firm cenionych na rynku. Wygłuszenie nadkoli zostało przeprowadzone za pomocą dwóch materiałów o różnej gęstości i strukturze, które odizolowały dźwięki o różnych częstotliwościach. Jako pierwsza warstwa została nałożona mata butylowa StP Silver o grubości 1,8 mm, a otwarto komórkowa pianka kauczukowa Bitmat K6s jako druga warstwa.
Wygłuszenie nadkoli to z punktu widzenia wygłuszenia samochodu ważny element, bo warstwa pomiędzy kołem a wnętrzem samochodu jest stosunkowo cienka i łatwa do penetracji przez odgłosy drogowe. Dzięki takiej modyfikacji udało się wyeliminować przedostawanie się hałasów generowanych przez opony i nawierzchnię.
Orientacyjna cena materiałów użytych do wygłuszenia tego samochodu wynosi: 550 PLN
Chcesz dowiedzieć się więcej o wygłuszaniu samochodu?