Z tego artykułu dowiesz się jakie są warstwy izolacyjne, ile ich potrzebujesz i jak je zamontować.
Opis
Wygłuszenie kompletu drzwi, nadkoli oraz bagażnika Mazdy 3
Mazda 3 to nowoczesny kompaktowy samochód, który łączy dynamiczny design z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi. Jako jedna z flagowych propozycji marki, Mazda 3 charakteryzuje się elegancką sylwetką oraz wysoką jakością wykończenia wnętrza. Model ten oferuje szeroki wybór silników, w tym jednostki benzynowe i hybrydowe, co zapewnia doskonałą równowagę między osiągami a oszczędnością paliwa. Wnętrze Mazdy 3 zaprojektowano z myślą o komforcie kierowcy i pasażerów, wyposażając je w nowoczesne systemy multimedialne oraz funkcje bezpieczeństwa, które czynią jazdę nie tylko przyjemną, ale również bezpieczną, a zastosowanie w niej naszych materiałów uczyniło ją jeszcze przyjemniejszą i bezpieczniejszą.
Jakie rozwiązania zastosowano do wygłuszenia auta Mazda 3
Właściciele Mazdy 3 często zwracają uwagę na hałas, który może być uciążliwy. Szczególnie jest to dotkliwe podczas długich odcinków z prędkościami autostradowymi. Dźwięki dochodzące z nadkoli i drzwi, a także hałas bagażnika, mogą wpływać na komfort podróży. Aby poprawić jakość akustyczną pojazdu i zniwelować nieprzyjemne odgłosy, zdecydowano się na wygłuszenie kluczowych elementów - drzwi, nadkoli oraz bagażnika, co miało na celu znaczące podniesienie komfortu jazdy, zwłaszcza podczas pokonywania długich tras.
Zastosowane materiały
Aby sprostać oczekiwaniom Klienta, zastosowano poniższe materiały, które zapewniają skuteczne tłumienie hałasu:
- StP AERO GOLD 2,3 mm
- StP NOISE LIQUIDATOR
- StP ACCENT 6 mm
- Bitmat M5S
- Bitmat M10S
- Bitmat K3s
- Bitmat B5s
Jak wyglądało wygłuszenie Mazdy 3
Proces wygłuszenia Mazdy 3 rozpoczął się od demontażu boczków drzwi, plastikowych nadkoli i elementów bagażnika. Wszystkie powierzchnie zostały dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, co zapewniło dobrą przyczepność materiałów wygłuszających. Na pierwszą warstwę zastosowano StP AERO GOLD 2,3 mm, który został umieszczony w otworach drzwi, co pozwoliło na skuteczne tłumienie niechcianych wibracji. Ten materiał zastosowano również na plastikowe nadkola boczki drzwi, bagażnik oraz do pokrycia metalowych powierzchni drzwi, wraz z otworami technologicznymi. Otwory drzwi wypełniono również StP ACCENT 6 mm, co wzmocniło ochronę przed dźwiękami z zewnątrz. Następnie, parciane nadkola pokryto pianką Bitmat K3s. Na metalową część nadkoli od zewnętrzej strony zastosowano dodatkowo masę StP NOISE LIQUIDATOR. Bagażnik został oklejony laminatem Bitmat B5s, a Bitmat M10S i Bitmat M5S zostały użyte w miejscach szczególnie narażonych na hałas, czyli na boczkach drzwiowych i w tyle bagażnika.
Efekty wygłuszenia samochodu
Chcesz dowiedzieć się więcej o wygłuszaniu samochodu?