Pomiary hałasu 255 modeli samochodów przy 90 km/h i 130 km/h
Link do strony z pomiarami: https://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/ranking-wyciszenia/
Kolejna strona ze średnimi pomiarami hałasu: https://www.wyborkierowcow.pl/halas-przy-predkosci-autostradowej-ranking/
W każdym aucie nawet takim, które jest dosyć ciche i ma poniżej 70 dB przy 130 km/h można jeszcze obniżyć hałas. Nie będą to tak spektakularne wyniki jak w głośnych autach, ale na pewno odczuwalne. Nie tylko słyszalny hałas na nas wpływa, a wibracje czy trzeszczenia rozpraszają naszą uwagę i wpływają negatywnie na nasze zdrowie.
Najgłośniejsze auta wg rankingu:
- Mazda CX-5 I 2.5 Skyactiv
- Peugeot 2008 I 1.2 Puretech
- Toyota Aygo II Hatchback 5d 1.0
- Mitsubishi Space Star Hatchback 5d 1.2
- Honda Civic IX Hatchback 5d 2.0
- Dacia Lodgy 1.5 dCi
- Seat Leon III SC 1.8 TSI
- Hyundai Elantra V Sedan 1.6
- Mercedes G klasa W463 G500
- Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V
- Fiat 500 II Seria 3 1.3 16V
- Alfa Romeo Stelvio I 2.0 Turbo
- Mitsubishi Outlander III 2.2 DI-D
- Kia Sorento II 2.2 CRDi
- Mitsubishi ASX 1.8
Elementy, które dają najlepsze, słyszalne efekty wyciszenia zaczynając od najskuteczniejszych:
- Wyciszenie drzwi w samochodzie
- Wyciszenie nadkoli od zewnątrz
- Wyciszenie bagażnika
- Wyciszenie podłogi
- Wyciszenie maski i możliwe podszybia (demontaż wycieraczek)
- Wyciszenie dachu (szczególnie ważne w wysokich autach jak Suvy, Vany, Busy, Kampery itp.)
Jeżeli chodzi o konkretne rozwiązania i materiały polecamy kontakt pod adresem info@bitmat.pl
Odpisujemy bardzo szybko na wiadomości, a do każdego klienta podchodzimy indywidualnie!
Jan Marszałek
Witam, interesuje mnie wyciszenie Toyoty Rav4 hybryda, rok 2022. Chciałbym podpowiedź z Państwa strony jaki zakres jest przez Was rekomendowany szczególnie do tego auta. Czy konieczne jest wyciszenie w pełnym zakresie, czy będzie spora różnica jeśli coś, jakiś element nie zostanie wyciszony. Po prostu co uzyskam przy jakiej konfiguracji. Irytuje mnie głównie jazda autostradowa, przede wszystkim szum powietrza. Powyżej 100 km/h zaczyna doskwierać hałas, do 120 jest to jeszcze do zniesienia, natomiast przy 150 to jest męka. Chciałbym wiedzieć czy jest tu miejsce na jakiś kompromis – cena a poziom wyciszenia, czy też by być zadowolony muszę wziąć pełną opcję i za ile. A może jest możliwość przejechania się z kimś komu Państwo wyciszaliście taki samochód. Oraz oczywiście jeśli się zdecyduję to kiedy była by taka możliwość. Odpowiedź sklepu: Napisał Pan pytanie na blogu, gdzie z reguły nie prowadzimy indywidualnych konsultacji. Zapraszam do kontaktu na info@bitmat.pl lub 507465105, ustalimy szczegóły jak Pana lokalizacja, polecimy warsztat i wyjaśnimy Pana wątpliwości:)
Mariusz
Chyba powyższy wpis nie został zauważony, bo jest bez odpowiedzi. Dodam od siebie, że nowe toyoty, a tym bardziej lexusy są coraz bardziej uboższe w materiały wygłuszeniowe, co można zobaczyc na filmach youtube. W rav w 1szej kolejnosci na pewno trzeba wygluszyc nadkola i drzwi. Odpowiedź Bitmat: Zgadza się, fabryczne wygłuszenie nowych aut niestety pozostawia wiele do życzenia, a takie elementy jak nadkola, czy drzwi są newralgicznymi punktami auta, więc jak najbardziej dobrym pomysłem jest rozpoczynanie wyciszenia właśnie od tych elementów.