Bitmat.pl
Powrót do sklepu
twoj-koszyk Koszyk: (pusty)
Twój koszyk
Do kasy Wartość 0,00 zł

(zawiera podatek VAT)

Pomiary hałasu ponad 250 aut!

2
Pomiary hałasu ponad 250 aut!

Ile decybeli może mieć auto? Dopuszczalna norma hałasu

Poziom hałasu w samochodach osobowych jest ściśle regulowany przepisami, które określają, jaka dopuszczalna norma hałasu może być emitowana przez pojazd. Aktualnie, zgodnie z unijnymi przepisami, norma hałasu samochodu dla nowych aut wynosi maksymalnie 72 decybele. To odpowiedź na pytanie, ile decybeli ma samochód – choć wynik może się różnić w zależności od typu pojazdu i warunków pomiaru. Pomiar hałasu samochodu odbywa się w kontrolowanych warunkach i bierze pod uwagę m.in. dźwięk silnika i toczenia się opon. Przekroczenie norm może skutkować nie tylko mandatem, ale również koniecznością wykonania dodatkowej diagnostyki czy modyfikacji układu wydechowego.

Pomiary hałasu 255 modeli samochodów przy 90 km/h i 130 km/h

Ranking wyciszenia samochodów opublikowany przez AutoCentrum prezentuje pomiary poziomu hałasu w różnych modelach aut, zarówno na postoju, jak i podczas jazdy. Dane te pozwalają porównać komfort akustyczny poszczególnych pojazdów i to jak przyjemnie się nimi może podróżować w dłuższej trasie.

Link do strony z pomiarami: kliknij tutaj

Kolejna strona ze średnimi pomiarami hałasu: kliknij tutaj

Pomiary sporządzone przez naszego partnera: kliknij tutaj

W każdym aucie nawet takim, które jest dosyć ciche i ma poniżej 70 dB przy 130 km/h można jeszcze obniżyć hałas. Nie będą to tak spektakularne wyniki jak w głośnych autach, ale na pewno odczuwalne. Nie tylko słyszalny hałas na nas wpływa, a wibracje czy trzeszczenia rozpraszają naszą uwagę i wpływają negatywnie na nasze zdrowie.  

Najgłośniejsze auta wg rankingu: 

  1. Mazda CX-5 I 2.5 Skyactiv
  2. Peugeot 2008 I 1.2 Puretech
  3. Toyota Aygo II Hatchback 5d 1.0
  4. Mitsubishi Space Star Hatchback 5d 1.2
  5. Honda Civic IX Hatchback 5d 2.0
  6. Dacia Lodgy 1.5 dCi
  7. Seat Leon III SC 1.8 TSI
  8. Hyundai Elantra V Sedan 1.6
  9. Mercedes G klasa W463 G500
  10. Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V
  11. Fiat 500 II Seria 3 1.3 16V
  12. Alfa Romeo Stelvio I 2.0 Turbo
  13. Mitsubishi Outlander III 2.2 DI-D
  14. Kia Sorento II 2.2 CRDi
  15. Mitsubishi ASX 1.8
 
Zapraszamy powyższych właścicieli aut do wyciszania, różnice po wyciszeniu są kolosalne !
Ogólniej rzecz ujmując, często głośniejszymi autami są auta japońskie. Wiele też zależy od wersji wyposażenia i silnika. 
Tabela głośności samochodów oraz ranking głośności samochodów były dokonywane przez AutoCentrum.
 

Tabela głośności samochodów – najlepiej wyciszone auta

W rankingu wyciszenia samochodów najlepiej wyciszonymi autami okazały się samochody niemieckie jak VW Passat czy Audi A6 czy BMW serii 7. Najlepiej wyciszonym autem klasy średniej (inaczej kompakt) okazała się Skoda Octavia, a najlepiej wyciszonymi suvami okazał się Mercedes GLE oraz Lexus NX. Jak widać najcichsze samochody to w dużej mierze tzw. klasa premium, ale w rankingu znajdziemy też bardzo dobre wyniki wyciszenia reprezentatów marek popularnych.

Elementy, które dają najlepsze, słyszalne efekty wyciszenia zaczynając od najskuteczniejszych:

  1. Wyciszenie drzwi w samochodzie
  2. Wyciszenie nadkoli od zewnątrz
  3. Wyciszenie bagażnika
  4. Wyciszenie podłogi
  5. Wyciszenie maski i możliwe podszybia (demontaż wycieraczek)
  6. Wyciszenie dachu (szczególnie ważne w wysokich autach jak Suvy, Vany, Busy, Kampery itp.)

 

Jeżeli chodzi o konkretne rozwiązania i materiały polecamy kontakt pod adresem info@bitmat.pl

Odpisujemy bardzo szybko na wiadomości, a do każdego klienta podchodzimy indywidualnie!

Komentarze do wpisu

J
3 listopada 2022

Witam, interesuje mnie wyciszenie Toyoty Rav4 hybryda, rok 2022. Chciałbym podpowiedź z Państwa strony jaki zakres jest przez Was rekomendowany szczególnie do tego auta. Czy konieczne jest wyciszenie w pełnym zakresie, czy będzie spora różnica jeśli coś, jakiś element nie zostanie wyciszony. Po prostu co uzyskam przy jakiej konfiguracji. Irytuje mnie głównie jazda autostradowa, przede wszystkim szum powietrza. Powyżej 100 km/h zaczyna doskwierać hałas, do 120 jest to jeszcze do zniesienia, natomiast przy 150 to jest męka. Chciałbym wiedzieć czy jest tu miejsce na jakiś kompromis – cena a poziom wyciszenia, czy też by być zadowolony muszę wziąć pełną opcję i za ile. A może jest możliwość przejechania się z kimś komu Państwo wyciszaliście taki samochód. Oraz oczywiście jeśli się zdecyduję to kiedy była by taka możliwość. Odpowiedź sklepu: Napisał Pan pytanie na blogu, gdzie z reguły nie prowadzimy indywidualnych konsultacji. Zapraszam do kontaktu na info@bitmat.pl lub 507465105, ustalimy szczegóły jak Pana lokalizacja, polecimy warsztat i wyjaśnimy Pana wątpliwości:)

M
23 sierpnia 2023

Chyba powyższy wpis nie został zauważony, bo jest bez odpowiedzi. Dodam od siebie, że nowe toyoty, a tym bardziej lexusy są coraz bardziej uboższe w materiały wygłuszeniowe, co można zobaczyc na filmach youtube. W rav w 1szej kolejnosci na pewno trzeba wygluszyc nadkola i drzwi. Odpowiedź Bitmat: Zgadza się, fabryczne wygłuszenie nowych aut niestety pozostawia wiele do życzenia, a takie elementy jak nadkola, czy drzwi są newralgicznymi punktami auta, więc jak najbardziej dobrym pomysłem jest rozpoczynanie wyciszenia właśnie od tych elementów.

Dodaj komentarz

Submit
Twój komentarz zostanie opublikowany po weryfikacji przez zespół Bitmat. Dziękujemy.
Kategorie
Jakub Ryszawa Doradca Klienta

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.

Pracujemy: 

Pn – Pt: 8:00 - 17:00

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium