​Maty akustyczne, izolacja akustyczna samochodów ­ BitMat.pl
Powrót do sklepu
Koszyk: (pusty)
Twój koszyk
do kasy Wartość 0,00 zł

(zawiera podatek VAT)

Wyciszanie przedziałów silnikowych w łodziach i jachtach żeglowych 0
Wyciszanie przedziałów silnikowych w łodziach i jachtach żeglowych

Wygłuszenie przedziału komory silnika w łodziach i jachtach

W każdej większej jednostce pływającej, czy to łodzi motorowej czy to jachcie żaglowym występują przedziały maszynowe czy też po prostu zamknięte przestrzenie gdzie jest zamontowany silnik. Silniki w takich łodziach najczęściej są to wysokopojemnościowe silniki wysokoprężne, które przy dużym obciążeniu są bardzo głośne, a przy jednostajnym obciążeniu wydają z siebie jednostajny, trudny dla niektórych do zniesienia dźwięk (często nazywany klekotem diesla). Jednak są sposoby, by zminimalizować wpływ tego dźwięku na komfort załogi. W poniższym wpisie postaramy się przybliżyć co możemy zrobić w celu poprawy izolacji akustycznej oraz jakimi materiałami się posłużyć by nasza izolacja była jak najbardziej trwała.

Co musi zapewnić izolacja silnika w łodziach i jachtach

Izolacja akustyczna i termiczna przedziałów silnikowych jednostek pływających ma kilka podstawowych celów do spełnienia. Po pierwsze - musi zmniejszyć hałas dobiegający z maszynowni, a po drugie zapewniać pewien stopień izolacji termicznej, by ciepło z silnika nie przedostawało się w nadmiarze do kabiny czy do kajut. Poza wymienionymi aspektami izolacja musi posiadać kilka cech z racji warunków jakie panują w takim pomieszczeniu - musi być wodoodporna, odporna na temperaturę, elastyczna oraz odporna na uszkodzenia mechaniczne. Poniżej wymieniamy zestawienie produktów, które spełni wszystkie te parametry.

Jak wyciszyć silnik w jednostkach pływających

Co potrzebujemy?

  • Mata butylowa AB-25 lub AB-4
  • Pianka kauczukowa samoprzylepna K (zalecana grubość 19mm)
  • Pianka poliuretanowa z aluminium LT 20 ALU lub w wypadkach dużego hałasu LT 40/LT 50 

Mata butylowa

Matę butylową stosujemy w celu zwiększenia sztywności blach i laminatów oraz stworzenia bariery dla hałasu, a przez to przedostawania się dźwięków. Przed montażem powierzchnię trzeba zmatowić papierem ściernym, a następnie dobrze oczyścić i odtłuścić a następnie przyklejamy matę i rozwałkowujemy ją specjalnym wałkiem do momentu zniknięcia wzoru aluminium.  

Pianka kauczukowa

Pianka Bitmat K jest samoprzylepną, elastyczną pianką, która odpowiada za izolację hałasu z szerokiego spektrum tonacji i jednocześnie jest wodoodporna oraz wytrzymała na temperaturę. Poza izolacją akustyczną pełni ważna funkcję w izolacji termicznej. Piankę montuje się bardzo prosto - wystarczy oderwać folię zabezpieczającą klej, przykleić do wygłuszanej powierzchni a następnie docisnąć.



Pianka poliuretanowa LT

Ostatnią warstwą są pianki z serii LT. Do większości zastosowań zalecamy piankę z warstwą folii aluminiowej, bo wtedy warstwa jest zarówno bardzo dobrym izolatorem dźwięków jak i izolatorem termicznym (warstwa prawdziwego aluminium odbija promieniowanie cieplne oraz zabezpiecza przed uszkodzeniami mechanicznymi izolacji). Jednak w wypadkach naprawdę dużego hałasu dobiegającego z maszynowni możemy zwiększyć izolację akustyczną kosztem zmniejszenia właściwości termicznych poprzez zastosowanie pianki LT 40 lub LT 50. Pianka legitymuje się dużymi właściwościami pochłaniającymi dźwięk, która idealnie współpracuje z pozostałymi warstwami. 

 

Masz pytania dotyczące wygłuszania łodzi?

Skontaktuj się z nami

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.

Pn - Pt 9:00 - 17:00

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium