Z tego artykułu dowiesz się jakie są warstwy izolacyjne, ile ich potrzebujesz i jak je zamontować.
Opis
Izolacja drzwi, nadkoli, bagażnika i uszczelek w Kia Stinger 2021
Jakie materiały wykorzystano wykonując wygłuszenie Kia Stinger 2021
Klient, właściciel Kia Stinger 2021, często pokonywał długie trasy do i z pracy. Chociaż uwielbiał swój samochód za osiągi, zauważył, że hałas z otoczenia, szczególnie w trakcie jazdy po autostradzie, stawał się męczący. Pragnąc stworzyć w swoim pojeździe strefę relaksu, zdecydował się na wygłuszenie, aby móc w pełni cieszyć się każdą podróżą. Klientowi zależało na poprawie komfortu akustycznego, aby móc delektować się nowoczesnym systemem audio oraz odprężyć się podczas długich dojazdów.
Zastosowane materiały
Do wygłuszenia dźwięków z zewnątrz użyto następujących materiałów:
- StP Aero Gold 2,3 mm - wysokiej jakości mata butylowa, która skutecznie tłumi hałas i drgania.
- StP NOISE LIQUIDATOR - masa wyciszająca, skutecznie eliminująca dźwięki i wibracje.
- Bitmat M10s - pianka wykonana z poliuretanu, która idealnie dopasowuje się do kształtów poprzez możliwość kompresji.
- Bitmat K3s i Bitmat K6s - samoprzylepna, izolująca pianka zamkniętokomórkowa odporna na wilgoć, występująca w grubościach od 3 do 50 mm
- StP Sealing Cord 6 mm - gęsty sznur gumowy, który poprawia szczelność uszczelek.
Jak wykonano wygłuszenie Kia Stinger 2021
Cały proces zaczął się od zdjęcia wszystkich elementów pokrywających obrabiane elementy, takich jak boczki drzwi, plastikowe nadkola, tylne siedzenia. Powierzchnie, na których stosowane jest wygłuszenie trzeba dokładnie odtłuścić i wyczyścić. W pierwszej kolejności użyto produktu StP Aero Gold 2,3 mm, który pokrył drzwi, bagażnik i nadkola. Jest to mata butylowa ceniona ze względu na niską masę w stosunku do świetnych właściwości tłumiących, jakie posiada. W kolejnym kroku oklejono boczki drzwi pianką z efektem pamięci Bitmat M10s oraz tym samym produktem pokryto powierzchnię pod siedzeniami pasażerów i nadkola od wewnętrznej strony auta. Metalowe nadkola pokryto masą tłumiącą StP NOISE LIQUIDATOR, a plastikowe osłony pianką Bitmat K3s i Bitmat K6s. Piankę Bitmat K6s zastosowano również do pokrycia komory bagażnika, ze względu na jej właściwości izolujące. Po oklejeniu wszystkich zaplanowanych elementów, plastiki ostrożnie i precyzyjnie zamontowano z powrotem w pojeździe, a w uszczelkach drzwi umieszczono gumowy sznur o wysokiej gęstości StP Sealing Cord 6 mm.
Jakie efekty udało się osiągnąć z przeprowadzonego wygłuszenia
Chcesz dowiedzieć się więcej o wygłuszaniu samochodu?