Wyciszanie silników w łodziach i jachtach
Porady o wygłuszaniu w żeglarstwie
Zobacz poradyPianka poliuretanowa 25x25cm samoprzylepna trudnopalna od 5mm do 50mm
Maty akustyczne z pianki technicznej z klejem.
Trudnopalna wg FMVSS 302
Grubości: 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50 mm z rolki
Wodoodporna
ID: 291
Dostępność: duża ilość
Wysyłka: Natychmiast
Pianka wygłuszająca 25x100cm KO Bs2d0 samoprzylepna trudnopalna 10mm 15mm 20mm
Samoprzylepna pianka pochłaniająca impregnowana 80 kg/m3
Grubość: 10 mm, 15 mm ,20mm
Wymiar: 25x100cm z rolki
Producent: Bitmat
ID: 361
Dostępność: duża ilość
Wysyłka: Natychmiast
Wyciszanie silników w łodziach i jachtach - podstawowe informacje
W każdej jednostce pływającej występują przedziały maszynowe, czy po prostu zamknięte przestrzenie, gdzie zamontowany jest silnik. Silniki są bardzo głośne, a przy tym wydają z siebie jednostajny, trudny dla niektórych do zniesienia dźwięk (często nazywany klekotem diesla). Izolacja akustyczna silników w łodziach i jachtach ma za zadanie zmniejszyć hałas dobiegający z maszynowni. Dodatkowym atutem wyciszania silników łodzi i jachtów jest izolacja termiczna, która zapewnia nieprzedostawanie się w nadmiarze ciepła do kabiny czy kajut. Przed montażem powierzchnię trzeba zmatowić papierem ściernym, a następnie dobrze oczyścić i odtłuścić. Następnie przyklejamy matę butylową i rozwałkowujemy ją za pomocą specjalnego wałka, do momentu zniknięcia wzoru z aluminium. Na warstwę maty butylowej przyklejamy piankę kauczukową, a na piankę kauczukową piankę poliuretanową LT.
Polecane produkty do wyciszania silników w łodziach i jachtach
Do wyciszania silników w łodziach i jachtach polecamy użycie duetu w postaci maty butylowej połączonej z pianką kauczukową. Mata butylowa zwiększy sztywność blachy i laminatów oraz stworzy barierę dla hałasu. Pianka kauczukowa odpowiada za izolację hałasu z szerokiego spektrum tonacji, a przy tym jest wodoodporna i wytrzymała na temperaturę. Ostatnią warstwą jest pianka z serii LT, która posiada duże właściwości pochłaniające dźwięk.