
Mata wygłuszająca butylowa do wygłuszenia samochodu i drzwi
AB-25
firmy

Mata wygłuszająca butylowa - Alubutyl BITMAT wyprodukowana w Europie na bazie doświadczeń w sprzedaży i montażu materiałów wygłuszających i akustycznych firm Standartplast, GMS oraz Dynamat.

Nowa wersja maty AB-25 już dostępna w sprzedaży ! Zmieniono skład mieszanki oraz tłoczenie aluminium. Uzyskaliśmy po nowych badaniach poprawę wyciszania o 15%.
Grubość 2,5 mm
Do wyboru wersja czarna z białymi napisami Bitmat lub wersja srebrna bez napisów.

Nowa wersja maty AB-25 z czarnym aluminium !
Jeszcze skuteczniejsza mieszanka butylu !

1 sztuka = 1 rolka 3,5 m2 = 295 zł
W porównaniu do mat czarnych asfaltowych nie trzeba podgrzewać, nie kruszą się, skuteczność potwierdzona badaniem akustycznym w Przemysłowym Instytucie Motoryzacyjnym.
Mata stosowana na blachy w celu eliminacji drgań, buczenia, dudnienia. Dużo skuteczniejsza niż mata bitumiczna, ponieważ guma nie zmienia tak właściwości jak bitum(asfalt) podczas zmian temperatury. Dzięki dużej plastyczności uszczelnia oraz izoluję termicznie poprzez grubą folię aluminiową 0,1 mm.
Surowiec przebadany przez



Powyżej wykres izolacji akustycznej wyrażony w dB. Badanie przeprowadzone w polskim laboratorium.
Plusy mat butylowych:
- nie wymagają podgrzewania
- nie pękają
- duża elastyczność wpływa na jeszcze lepszy efekt wyciszenia
- działają antykorozyjnie - często pod pęknięte maty bitumiczne podchodzi woda
- większa powierzchnia maty - w 1 kawałku nawet do 7 m.
- izoluje drgania i wibrację
- blokują hałas
- skutecznie redukuje przenikanie ciepła dzięki aluminium
- odporne na wodę i oleje
- mocny klej
- odporność na pleśń
- brak toksyczności
- zatwierdzone do stosowania w przemyśle samochodowym
- stosowanie w szerokiej skali temperatur od -50C do +120C

Mata wygłuszająca antywibracyjna wykonana z czystego butylu o grubości 2 mm i niskiej wadze, posiada podwyższoną gęstość i zapewnia najwyższe parametry tłumiące przy tak niskiej masie. Doskonale się klei i układa w trudno dostępnych miejscach takich jak tłoczone metalowe profile, ale także rewelacyjnie układa się na plastikowych boczkach drzwi oraz znajduje zastosowanie jako element wykańczający przy wygłuszaniu drzwi.

Butyl łatwo poddaje się rozciąganiu i formowaniu zachowując najwyższe parametry tłumiące dzięki czystej masie butylowej - cena jest porównywalna z matami bitumicznymi, natomiast tłumienie i komfort przy klejeniu oraz niska masa zdecydowanie deklasują twarde, grube i ciężkie maty bitumiczne.


Różnice pomiędzy matami bitumicznymi a butylowymi:
- nie wymagają podgrzewania - maty bitumiczne koniecznie trzeba podgrzewać opalarką
- nie pękają - mata bitumiczna to asfalt, czyli potrafi kruszyć się i pękać - znamy to z naszych dróg:)
- dużo większa elastyczność wpływa na jeszcze lepszy efekt wyciszenia
- działają antykorozyjnie - często pod pęknięte maty bitumiczne podchodzi woda
- większa powierzchnia maty - w 1 kawałku nawet do 10 m
- nie są to taśmy dekarskie, które mogą być stosowane tylko na zewnątrz



Zastosowanie mat głuszących:
Do wygłuszania rezonansów niskich częstotliwości elementów metalowych, drzwi, podłogi, bagażnika, nadkoli, przegrody czołowej. Najlepsze efekty uzyskać można stosując go w połączeniu z piankami kauczukowymi tworząc dwuwarstwową barierę akustyczną na wibrację oraz szumy.

Zobacz jak montować maty wyciszające:
-
Powierzchnię należy oczyścić i odtłuścić
-
Wyciąć odpowiedni kawałek maty
-
Zerwać folię zabezpieczającą klej i przycisnąć do wygłuszanej powierzchni (zapytaj o rolkę dociskową - często gratis dodajemy)

Przykładowa ilość mat potrzebna do wygłuszenia samochodu:
- Drzwi - 14-16 sztuk
- Podłoga od 28 do 35 sztuk
- Dach od 12 do 18 sztuk
- Bagażnik z nadkolami - 20 do 24 sztuk

Butyl jest elastyczny oraz posiada optymalną sztywność aluminium.
Zamontowaliśmy już ponad 700 m2 i nie ma problemów z klejem przy niskich temperaturach.
Mogą Państwo liczyć także na indywidualne fachowe porady w dziedzinie wygłuszeń i car audio.
Konrad Kowalski
Bardzo fajna mata i co nie spotykane z rolki. Super układa się, łatwo uzyskać jeden duży odcinek, który potrzebny był przy wyciszaniu mojego VW T3, którego przerabiam na campera. Dodatkowo zastosowałem jeszcze pianki K9s, bo w T3 jest bardzo głośny silnik. Efekt super.